cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, januari 21, 2007

Middag + partaj (+ lite trubbel)

Oh.. hade en superb afton igår ;)! Hade bjudit hem två av mina närmsta vänner på middag. Hade hur trevligt som helst! Det enda som var lite trist var att min vän J från jobbet, som jag också bjudit hem inte kunde komma pga. hon skulle äta middag hemma med pojkvännen. Hon berättade också att hon senare skulle gå ut med några vänner från jobbet. Jag sa att vi antagligen också skulle gå ut senare, och att de var välkomna att komma förbi mig en stund och att vi kunde gå ut tillsammans om de hade lust. Hon sa att de gärna ville komma förbi. Så bestämdes det.
När vi ätit middag och suttit och snackat en lång stund undrade jag om de var på väg, och ringde därför upp min vän J. Hon sa att hon inte visste exakt när de skulle sticka och lovade att ringa när de var på väg. Det gick en timme (eller mer?) och jag ringde upp igen eftersom klockan började bli mycket, och vi ville ju hinna träffa dem innan vi skulle ut på stan. Hon visste fortfarande inte när de skulle sticka och jag sa till henne att det började bli sent och försökte skynda på.. Sedan gick det åter en timme ung. och jag blev lite irriterad och undrade om de egentligen hade tänkt att komma. Ringde åter igen (och kände mig som en tjatjärring.. eller nåt sånt..). Då var de jättesega och verkade inte alls vara på gång att sticka... :( J sa att två av dem skulle jobba dagen efter och hon plus pojkvännen var trötta. Dessutom var det rätt sent tyckte hon... (!) Okej, men var det inte jag som hade ringt och undrat eftersom det tog en sån jäkla tid?! Hm.. hade de inte bara kunnat säga att det var osäkert redan ifrån början?? När jag ringde för tredje gången som svarade hon väldigt svävande att de kanske inte skulle komma. Suck! Gillar inte sånt! Här är man trevlig och bjuder hem folk och vad händer...!!
Annars var det som sagt dundertrevligt :D! Gick ut och partade med mina två vänner, och hade superkul! Kom hem tidigt imorse. Så idag har jag sovit länge, och slappat med pojkvännen. Ikväll har vi kollat på film och haft det mysigt. :)

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sånt händer... don´t get sad...

9:09 em  
Blogger cherrybop said...

Tack :) Det är ingen fara, blev bara en aning irriterad...

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home