cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

torsdag, december 28, 2006

Marie Antoinette!


Glömde berätta att jag var och såg Marie Antoinette på annandagen! Såg den med pojkvännen, brorsorna, mina två kusiner, mostern, mams och hennes man. Vi fick alla biljetterna i julklapp av mamma :)
Filmen var underbar! Bakelser, kärlek och festande (men man kan inte låta bli att tänka på om Sofia Coppola riktar sin kritik till dagens konsumtionssamhälle?)...
Kirsten Dunst
var helt perfekt i rollen som den unga och österikiska Marie Antoinette, som giftes bort till prinsen av Versailles.
Miljöernaslottet och runt omkring var verkligen vackra.. Gillade också att Sofia ibland hade valt att använda sig utav modern musik - blev annorlunda och kul!
Gå genast och se den om du inte gjort det :D!


Ikväll ska jag och älsklingen på middag hos hans pappa. Ska bli riktigt trevligt, speciellt eftersom jag tyvärr inte hann träffa hans familj under julhelgen.. (så är det tyvärr när man har skilda föräldrar, man kan inte vara överallt samtidigt.. :/)

Etiketter: ,