cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

torsdag, januari 04, 2007

En liten lista...

Ligger i sängen med laptopen och har tråkigt. Hittade dock en lista hos Rar som jag lånar bara utan vidare ;) Den kanske kan höja stämningen lite...


Klädsel
Vad har du på dig idag: Myskläder eftersom jag är förkyld.
Vad använder du just nu för skor: Inga.
Favoritfärg på kläder: Brunt, svart, marinblått.

Senaste person som
Sov i din säng: Jag och älsklingen.
Du pratade med: Papsen per telefon.
Du delade en drink med: Hm, brukar inte dela på drinkar direkt ;)
Du gick på bio med: Måånga personer samtidigt; mamma & hennes man, mostern, älsklingen, brorsorna och kusinerna.
Du gick på stan med: Hm.. det var darlingen :)
Skällde på dig: Mamsen (om man nu ska kalla det att skälla, snarare tjata..)

Senaste
Låt du hörde: Ja, det var nåt med Olle Ljungström I think.
Film du såg: Marie Antoinette.
Mat du åt: Nudlar och tunnbrödrulle med avokado och gröna oliver.
Kram: Pojkvännen.
Puss: Se ovan ;)
Fest: Den stora nyårsfesten!
Känslan: Orkeslös (pga. förkylning).
Ilska: Hm.. när jag tyckte mamma la sig i på tok för mycket igår när vi talades vid på telefon (hänger ihop med frågan "person som skällde på dig" ovan). Kanske mer irritation men ändå.
Resa: I Sverige: till Göteborg nu i höstas, för att hälsa på min släkt. Utomlands: till Cannes i somras med älsklingen, riktigt härlig resa!
Glädje: Att jag tänkte på att älsklingen snart kommer hem förhoppningsvis.. med en pizza till sjuklingen kanske ;)?
Dröm: Minns ej...
Boken du läste: Läser - Matilde av Denise Rudberg.
Personen du träffade: Pojkvännen i morse.
Personen du pratade i telefon med: Papsen.
Personen du fick sms av: En vän från jobbet som också är förkyld..
Gången du åt en 7-eleven korv: Det måste ha varit länge sen, om jag ens ätit en korv på 7-eleven?
Gången du var utomhus: Igår, när jag träffade en vän och tog en promenad till Non Solo Bar på Odengatan för en fika.
Gången du sov: Idag (för inte så länge sen..).
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Mina föräldrar är skilda så det är inte särskilt ofta precis hela familjen äter tillsammans (den ena föräldern är ju oftast inte med), men sist det hände var nog i maj (2006 of course ;)) när jag fyllde år.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Krya pa dig! Alltid lika trist att bli forkyld och krasslig.
Jag ar sugen pa att bestalla Densise Rydbergs senaste bok. Rekommenderar du den?

6:35 em  
Blogger cherrybop said...

Tack Ran! Ja, det är inte kul alls...

Det jag läst än så länge tycker jag har varit bra och kul läsning. Det är verkligen lätt att leva sig in i hennes händelserika böcker och de är svåra att lägga ifrån sig när man väl har börjat läsa ;) Hennes första bok väninnan är nog ändå allra bäst.

7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home