cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

torsdag, december 22, 2005

Julefrid? Nja..

Gu, vilken pärs det var igår när jag var på stan och köpte julklappar! Inte för att jag kanske hade väntat mig något annat.. men det är som om man varje år glömmer bort (eller förtränger) att det är en fruktansvärd hets i stan inför julhelgen... Usch, man ska verkligen försöka undvika Åhléns City, där vi var (och City överhuvudtaget). Folk puffades och trängdes och gjorde allt för att komma fram i folkhopen.. Och personalen i kassorna var jätteotrevliga och uppstressade. :( Kassörskan sa t.o.m. till mig att "hon verkligen inte hade tid att dra mitt Åhléns klubbkort" (!) Jag menar, what´s up with that?! Jag orkade inte tjafsa så jag sa inget, eftersom jag hade lillebrorsan hängandes i hasorna (tjatandes att vi skulle gå) plus att jag hade en massa stora, tunga kassar som jag släpade runt på. Puh! Ja, det var verkligen en pärs må jag säga!
Idag var jag iaf. på Åhléns vid Odenplan, mycket skönare och lugnare. Nu har jag bara en julklapp kvar att köpa till ena brorsan. Härligt. Sedan kan jag bara koppla av och insupa julefriden i lugn och ro. Ahh.. :D

Etiketter: