cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, november 23, 2005

Trista expediter

Idag träffade jag M igen. Vi var, of course, och tog en fika. Trevligt trevligt. Sedan gick vi in på Naturkompaniet.. Och gud vilken trist personal!! Katastrof. Vi gick in där utan att någon kom fram och frågade om vi ville ha hjälp, de sa inte ens "hej". Ändå var det bara vi i hela butiken + att det fanns hela tre expediter (även om den tredje kom ut från personalrummet lite senare)! De två expediterna stod och snackade förfullt bakom disken medan jag (som inte är särskillt lång) stod och drog i en jacka som hängde högt upp (skulle ta ner en jacka åt min kompis som stod och provade) och de frågade inte ens om jag behövde hjälp då heller, fast de såg att jag kämpade!! Blev riktigt sur! :( usch, sånt där är det värsta jag vet. Nonchalanta expediter, fy katten..............!
Därefter gick vi mot Åhléns vid Odenplan, och pratade upprört om händelsen. Där hittade jag iaf. en supersöt liten brun kortärmad bollero (i bomull). Så söt! 200 kr kostade den! Har sett en jättefin väska också i skinn från ganska nya märket (Åhléns egna) Wera. Funderar på att önska mig den i julklapp... :D
Ikväll var jag och åt middag med pappan och lillebrorsan på en kinarestaurang vid Mariatorget. Åt kyckling med cashewnötter och sallad. Mm, gottigottgott... ;) Åkte därefter hem till pappan och drack lite kaffe, kollade på nyheterna (pappan är ett nyhets-freak.. hihi) och snackade.

Etiketter: