cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, februari 25, 2006

Snabba frågor om mig

Hittade denna lista någonstans, minns tyvärr inte var..

1. vad heter du?
Hemligt
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? I like my name!
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Hanna eller Siri bl.a.
4. vilket stjärntecken är du? Oxe
5. vilken årgång är du? 83:a
6. vart bor du? Vasastan, Sthlm
7. bott utomlands? Nope, men någon gång lär det ju bli :)
8. flyttat antal gånger? Hm.. 5 ggr tror jag
9. vart skulle du vilja bo? Jag gillar Vasastan och Östermalm bäst i Sthlm... Fast jag skulle nog helst bo utomlands någonstans, kanske i Barcelona, Paris eller i London... (jag vet, jag är lite obeslutsam, haha)
10. yrkesval? Har ej bestämt mig än... :/
UTSEENDE
1. hur lång är du? 1.60 cm
2. hur mycket väger du? Ca. 50 kg
3. hårfärg och frisyr? Blont, ganska långt och lite uppklippt hår
4. ögonfärg? Blå-gröna
5. mest nöjd med? Mina ögon, mina tänder och att jag är smal (bra matsmältningsförmåga ;))
6. minst nöjd med? Ibland kan jag känna mig lite kort (bland alla långa människor i Sverige)..
7. skostorlek? 37
8. glasögon? Nope
9. har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen
FAVORITER
1. filmer? En kärlekshistoria, Lost in Translation, Gudfadern för att nämna några...
2. låtar? Oj, en massa.. Allt ifrån 80-talsmusik och synth till soul och pop (däremot är jag inte så förtjust i rock..)
3. årstider? Sommaren är den bästa, vintern den sämsta
4. mat/dryck? Italiensk, thai och japansk/cola light, café latte
5. djur? Älskar hundar och hästar
6. färg? Det är ju verkligen relativt.. Beror på om man menar kläder, inredning eller vad som helst egentligen.. hm...
7. parfym? Just nu: Carolina Herrera "212"
8. tv-program? Sex & The City, Desperate Housewives, OC
9. sysselsättning? Jobbar, umgås med vänner + pojkvännen, tränar, shoppar, går på museum m.m.
KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Svart kappa med päls
2. vad använder du just nu för skor? Ett par bruna skinnstövlar med hög bred klack och rund tå + ett par ljusbruna skor från Timberland (inte de vanliga kängorna utan en uppdatering av dem, mycket finare & nättare)
3. favoritfärg på kläder? Brunt, svart, marinblått
4. favoritmaterial på kläder? Tunn, skön bomull (som i C&C California-plagg), kashmir, ylle
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Fina Marc By Marc Jacobs-kläder och Acnes ankelboots
6. favoritaffärer? NK (om man nu kallar det en affär ;)), Mathilde, H&M, Zara, Don&Donna
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Såå olika... vissa månader hittar man en massa saker man vill ha, andra inte så mycket..
8. favoritmärke(n)? Marc Jacobs, Louis Vuitton, Missoni, Fendi, Bottega Veneta
9. vad har du för byxstorlek? Olika, i Fornarina är jag en 25:a och i True Religion en 24:a
10. vad har du för tröjstorlek? 34-36
BLANDAT
1. vad heter din morfar? Börje
2. var har du i din:
¤ jackficka just nu? Har inget i mina fickor
¤ väska just nu? Neccessär med smink, mobil, nycklar, SL-kort, plånbok, läppglans, Body Shop´s lipbutter
3. vad är du beroende av? Min älskling + vänner, Cola Light, kaffe, choklad
4. vilket land kommer du i från? Sverige
5. vilken sorts lypsyl använder du? Body Shop´s Lipbutter
6. vad tror du på? kärlek :)
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? kristendomen (ej troende)
8. vad köpte du senast? Mina Timberlandskor
9. har du nåt husdjur? Nej, men vill ha en hund
10. vad bor du i? I en lägenhet i stan med min darling
PRYLAR:
plånbok: Gul i skinn
tandborste: Haha, okej.. Den är blå
smycken: En massa.. bl.a. ett enkelt, fint guldarmband (designat av min pappa), ett länkarmband i guld (arvegods från farmor), Dior-halsband med ett glashjärta (present från pojkvännen, en massa örhängen... m.m.
solglasögon: Ett par Versace, ett par Gucci (som jag inte använder), ett par pilotbrillor med lila bågar från H&M
underkläder: Mest spets..
nagellack: mörklila eller ljusrosa (beroende på humör)

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul lista ;)

6:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home