cherrybop

Välkommen in! Här skrivs det om mode, vänner, resor, shopping och vad som händer i mitt liv i övrigt...

Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, februari 05, 2006

Franska Caféet VS. Café Entrée

Igår var jag och älsklingen på NK (inte helt ovanligt). De har ju gjort om på gatuplanet en hel del på sista tiden, och nu hade de öppnat en ny del; där underklädesavdelningen låg förut ligger nu en stor väsk- och accessoar-avdelning. Det var öppet och väldigt ljust. Så vi kikade runt lite där innan vi tog hissen upp till inredningsplanet och slog oss ner på Franska Caféet. Gillar att fika där, man har så bra utsikt över människor som springer omkring och shoppar Lexingtonhandukar, lakan från Armani Casa och andra hushållsattiraljer och inredningsdetaljer... :) Och man ser också rakt ner i Ljusgården där folk springer omkring, står och pratar, och sitter och fikar på Café Entrée.
Jag tycker bäst om Franska Caféet för att det är lite mer privat och ostört. Men om man verkligen vill sitta och speja på folk så ska man fika längst ner, på Café Entrée.

På kvällen var vi och åt på Ciao Ciao, med pojkvännens pappa och hans flickvän, faster och lillebror. Det var mycket trevligt. :)

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Franska caféet är min favorit också :)

12:27 fm  
Blogger cherrybop said...

Jasså? Trevligt, trevligt :)

Det är som sagt lite mer ostört och mysigare än Café Entrée tycker jag..

9:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home